Overslaan en naar de inhoud gaan

Topdrukte OV-loket door klachten chipkaart

In totaal kwamen er afgelopen jaar bijna 8000 klachten binnen, 1157 meer dan in 2013. De organisatie bevestigt daarmee een bericht van radiozender BNR. "Het was daarmee het drukste jaar sinds onze oprichting in 2008", aldus een woordvoerster.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Volgens de ombudsman heeft de stijging vooral te maken met 'gewenningsproblemen' door de verplichte invoering van de OV-chipkaart. Die klachten gaan onder meer over de kosten die daarmee gepaard gingen. Zo deden mensen hun beklag over de vervangingskosten van 11 euro bij een defecte kaart en over de administratiekosten van 2,50 die in rekening worden gebracht als klanten bedragen tot 30 euro van hun oude kaart willen laten terugstorten op hun rekening.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in