Overslaan en naar de inhoud gaan

MySpace in problemen door Facebook

Maar liefst 500 miljoen dollar legde mediaconcern News Corp. van Rupert Murdoch in 2005 neer voor de overname van het veelbelovende sociale netwerk MySpace. 2 jaar geleden had MySpace nog een marktaandeel van 64 procent, volgens onderzoeksbureau Nielsen. Een jaar later was dat geslonken tot 28 procent.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Facebook is MySpaces' grote rivaal en maakte in dezelfde periode de omgekeerde beweging. In maart dit jaar had Facebook 117 miljoen unieke bezoekers, MySpace slechts 42 miljoen. Toch ziet directeur Case Carey wel mogelijkheden. Hij wil de site richten op bezoekers van 35 jaar of jonger die het graag over muziek willen hebben en liedjes delen.

Het zijn echter verhalen die we al maanden horen, maar er gebeurt weining, zeggen analisten in de Volkskrant. Het accent heeft na de overname door News Corp. te veel gelegen op geld verdienen met advertenties, waardoor de site onoverzichtelijker is dan Facebook.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in