Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven kiezen steeds vaker eu-domeinnaam

Unilever, het Franse supermarktconcern Carrefour en luxemerk Versace zijn slechts enkele succesvolle bedrijven die hun aanwezigheid op het internet baseren op een .eu-domeinnaam. Ook voor Europese burgers biedt een.eu -domeinnaam volgens Kroes een mogelijkheid om hun Europese identiteit uit te dragen. Ze zei trots te zijn dat het in de Europese Unie ook al mogelijk is om .eu-internetdomeinnamen in het cyrillische en Griekse alfabet te registreren.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Daardoor kunnen ook Bulgaren, Grieken en Cyprioten hun eigen alfabet gebruiken.

Volgens de EU-commissaris ervaren heel veel mensen het als vervreemdend indien ze niet alle uitingen van hun eigen taal en cultuur op het internet kunnen gebruiken. Ze kondigde aan dit onderwerp later deze maand ook aan te zullen kaarten bij ICANN, de Amerikaanse organisatie die domeinnamen toewijst.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in