Bedrijven kiezen steeds vaker eu-domeinnaam
Unilever, het Franse supermarktconcern Carrefour en luxemerk Versace zijn slechts enkele succesvolle bedrijven die hun aanwezigheid op het internet baseren op een .eu-domeinnaam. Ook voor Europese burgers biedt een.eu -domeinnaam volgens Kroes een mogelijkheid om hun Europese identiteit uit te dragen. Ze zei trots te zijn dat het in de Europese Unie ook al mogelijk is om .eu-internetdomeinnamen in het cyrillische en Griekse alfabet te registreren.
Daardoor kunnen ook Bulgaren, Grieken en Cyprioten hun eigen alfabet gebruiken.
Volgens de EU-commissaris ervaren heel veel mensen het als vervreemdend indien ze niet alle uitingen van hun eigen taal en cultuur op het internet kunnen gebruiken. Ze kondigde aan dit onderwerp later deze maand ook aan te zullen kaarten bij ICANN, de Amerikaanse organisatie die domeinnamen toewijst.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee