Overslaan en naar de inhoud gaan

België legt wachtmuziekje aan banden

Minister Vincent van Quickenborne (Telecom) heeft het plan opgesteld na vele klachten over de telecombedrijven in België, zoals Belgacom, Telenet en KPN-dochter Base. Als de bedrijven na 2,5 minuut wachtmuziek en keuzemenu's nog steeds de telefoon niet hebben opgenomen, moet de klant zijn gegevens op een voicemail kunnen achterlaten. Klanten die dat doen, worden binnen 24 uur kosteloos teruggebeld.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

De minister wil dat zijn maatregel komende zomer ingaat. Het grootste belbedrijf, Belgacom, noemt het besluit "totaal onrealistisch." Het bedrijf zou vele telefonisten moeten aannemen, wat Belgacom aan de klant zou doorberekenen. Het bedrijf zegt ook niet te begrijpen waarom de regering juist telecombedrijven aanpakt en geen andere sectoren. "Een bakker kan toch ook niet garanderen dat iedereen binnen 2,5 minuut met een brood onder de arm naar buiten stapt?", zegt een woordvoerder zaterdag in krant De Morgen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in