Overslaan en naar de inhoud gaan

Opta eist betere voorlichting internettelefonie

Opta heeft bij de grootschaliger introductie van internettelefonie, zo'n vier jaar geleden, een afwachtende houding aangenomen. Op een aantal aspecten verschilt internettelefonie van reguliere vaste telefonie doordat de onderliggende technologie anders is. De toezichthouder wilde eerst aanzien hoe de nieuwe belvorm zich ontwikkelde.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Inmiddels maakt echter een op de drie Nederlanders gebruik van internettelefonie. Opta vindt dan ook dat waar mogelik dezelfde regels en waarborgen moeten gelden als voor mensen die via het vaste telefonienet bellen.Met name over de informatieverstrekking van de aanbieders krijgt Opta nogal wat klachten. Zo hoort de aanbieder de klanten duidelijk te maken dat er mindere garanties worden afgegeven over de kwaliteit van de verbindingen. Ook werken sommige fax- en pinapparaten of andere randapparaten niet. Verder wijst Opta op het bestaan van de ConsuWijzer, een informatieloket dat een samenwerking is van de Consumentenauthoriteit, de Nederlandse Mededingingsauthoriteit (NMa) en Opta.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in