'Internetten op het werk belangrijker dan salaris'
Andrew Wyatt, Chief Operating Officer (COO) bij Clearswift, spreekt van opmerkelijke resultaten in het licht van de economische crisis en het hoge werkloosheidscijfer. De groep 25 tot 35-jarigen hecht volgens hem de meeste waarde aan toegang tot sociale netwerksites en privé-e-mail. “Die generatie is opgegroeid met internet. Als kind al waren zij in het bezit van een mobieltje en laptop en ze zijn gewend om continu bereikbaar te zijn via e-mail en mobieltje. Hen de toegang ontzeggen tot socialemediasites op de werkplek voelt hetzelfde als het afhakken van hun rechterarm.”
Tweederde van de ondervraagden zegt de tijd die ze op het werk spenderen aan surfen voor privédoeleinden te compenseren door langer door te werken of de lunchpauze over te slaan. Uit het onderzoek kwam verder naar voren dat mannen vaker op socialenetwerksites zijn te vinden onder werktijd dan vrouwen. Bijna de helft van de mannen die aan het onderzoek hebben deelgenomen stelt dit te doen, tegen 36 procent van de vrouwen. Daarnaast checkt 69 procent van de mannen geregeld de persoonlijke e-mail op het werk, tegen 54 procent van de vrouwen. Nog een opmerkelijk resultaat is dat mannen vaker online winkelen vanachter de werk-pc dan hun vrouwelijke collega’s.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee