Cijfers KPN onder druk op zakelijke markt
Groei bij consumenten
De consumentenmarkt leverde KPN vorig kwartaal 3 procent meer omzet op dan een jaar eerder. Op de zakelijke markt slonken de opbrengsten echter bijna 7 procent. KPN kondigde vorige maand nieuwe stappen aan om die situatie te verbeteren. Daarbij wil het zich transformeren tot een ICT-dienstverlener.
Resultaat zal verbeteren
Bestuursvoorzitter Eelco Blok herhaalde in een toelichting de verwachting dat het resultaat op de zakelijke markt de komende tijd zal verbeteren. Een exacte voorspelling voor het moment waarop het onderdeel weer winstgevender wordt, wilde hij echter niet geven. Vorig kwartaal zakte het resultaat van de divisie nog met 7 procent. Het resultaat werd afgelopen kwartaal gedrukt door de kosten die worden gemaakt om de resultaten te verbeteren. Dankzij die investeringen zullen de kosten komende tijd juist dalen, aldus Blok.
Nieuwe abonnees
KPN wist vorig kwartaal per saldo 36.000 nieuwe abonnees voor mobiele telefonie te werven. Daarnaast kwamen er 22.000 breedbandklanten bij en groeide het bereik van digitale televisie met 53.000 aansluitingen. KPN verwacht de goede lijn op de consumentenmarkt de komende tijd door te kunnen trekken.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee