Overslaan en naar de inhoud gaan

Google verbant Flash uit advertenties

Google probeert adverteerders al geruime tijd over te halen tot gebruik van HTML5. Het publiceerde daartoe richtlijnen en hulpmiddelen voor het omzetten van Flash-advertenties naar HTML5-advertenties.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De periode dat Google die omzetting met zachte dwang probeerde te bewerkstelligen, loopt nu ten einde. In de loop van dit jaar stapt Google voor zijn Display Network en DoubleClick Digital Marketing over op '100% HTML5'. Met ingang van 30 juni van dit jaar kunnen adverteerders geen met Flash gemaakte advertenties meer uploaden naar AdWords en DoubleClick Digital Marketing. En met ingang van 2 januari 2017 geven zijn Display Network en DoubleClick Digital Marketing dergelijke advertenties niet langer weer.

100 procent betekent bij Google kennelijk toch niet 100 procent. Want de maatregel heeft vooralsnog geen invloed op video-advertenties in Flash.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in