Overslaan en naar de inhoud gaan

Salesforce verbetert zijn product, maar vraagt ook hogere prijs

De Lightning-versie die Salesforce lanceert, bevat een aantal grote en kleinere verbeteringen. Een voor veel organisaties welkome verbetering is toevoeging van extra buitendienst-functionaliteit. De jongste editie biedt ondersteuning voor het plannen van de werkzaamheden en verstrekken van opdrachten op basis van competenties en communiceren over onderhanden werk en vastleggen van uitgevoerde werkzaamheden.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Ook voor het plannen en managen van callcenters biedt de nieuwe editie van Lightning extra's.

Voor verkoopafdelingen kan de integratie van de zogeheten Configure, Price, Quote-software van het overgenomen SteelBricks waardevol zijn; dat maakt het voor verkoopteams makkelijker om concurrerende, maar toch winstgevende voorstellen aan potentiële klanten te doen wanneer sprake is van een aanbod dat verschillende componenten bevat. De belfunctionaliteit is eveneens verbetert. De Sales Wave App geeft verkopers beter inzicht in de stand van zaken en ondersteunt samenwerking beter. Salesforce1 Mobile laat verkopers nu ook offline informatie invoeren, die dan gesynchroniseerd wordt als er weer verbinding is met het bedrijfssysteem in de cloud.

Later dit jaar belooft Salesforce nieuwe verbeteringen, met name bij het automatiseren van bedrijfsprocessen met drag-and-drop-technieken en extra functionaliteit om de effectiviteit van e-mailmarketing - onder andere door personalisatie - te verhogen.

Prijsverhoging

Salesforce brengt zijn product voortaan ook op helderder wijze aan de man. Klanten kunnen kiezen voor een Sales Cloud-editie, een Service Cloud-editie of een combinatie van beide. De prijzen voor beide varianten zijn 75 dollar voor de Professional-editie, 150 dollar voor de Enterprise-editie en 300 dollar voor de Unlimited-editie. Dat is een behoorlijke prijsverhoging, al krijg je daarvoor natuurlijk ook wel extra functionaliteit. Voor de Enterprise-editie komt die verhoging uit op ruim 10 procent.

De nieuwe prijzen gaan pas in in het tweede kwartaal van dit jaar. Wie al klant is, of voor die tijd klant wordt, krijgt de extra's tegen de huidige prijs, stelt Forresters Liz Herbert vast. Wie al aanschaf- of uitbreidingsplannen had, kan die volgens haar dus beter ten uitvoer brengen voordat de prijsverhoging in werking treedt. Maar alvast licenties bijkopen zonder vastomlijnde plannen, raadt ze ten stelligste af.



Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in