Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren vaker online dan voor de TV

Deze keer is de digitale component voor het eerst groter dan de tv, een memorabel feit, aldus de onderzoekers van onderzoeksbureau Childwise. De BBC rapporteert op zijn website over dit onderzoek, dat is gehouden onder kinderen tussen de 5 en 16 jaar.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Voorkeuren

Er werd niet alleen gekeken naar de hoeveelheid tijd die kinderen aan media besteden, maar ook naar de informatie die ze tot zich nemen. Het blijkt dat Netflix verreweg populairder is dan welke tv-zender dan ook. Er wordt ook steeds vaker gekeken op een tablet. In vergelijking met vorig jaar is het aantal tablets in het bezit van jongeren gestegen met 50 procent.

Tijdverdeling

Per dag kijken de jongeren ongeveer 2 uur en 6 minuten naar de tv, de tijd dei ze online doorbrengen ligt op een gemiddelde van 3 uur. Het blijkt dat 38 procent van de deelnemers aan het onderzoek tv kijkt op het moment dat het hen uitkomt, tv on demand dus. Bij de oudere kinderen is het verschil nog groter, daar kijkt maar liefst 75 procent naar programma's on demand.


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in