Overslaan en naar de inhoud gaan

Industrie kan niet om IoT heen

Dat blijkt uit een rondvraag door ERP-leverancier Infor onder prodcutiebedrijven uit 12 verschillende landen waaronder het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Noord-Amerika, China en India. Uit de antwoorden komt verder nog naar voren dat IoT voor 1 op de 10 fabrikanten op dit moment de grootste zakelijke prioriteit is. 28 procent plaatst IoT in z'n top3.

Het lijkt er op dat de meerderheid (55 procent) van de ondervraagden verbeterde operationele efficiëntie als grootste voordeel van IoT-toepassingen ziet. Verder noemt men productiviteit (20 procent), beter inzicht en besluitvorming (15 procent); betere benutting van apparatuur en machines (15 procent); nieuwe diensten (11 procent) en nieuwe inkomstenstromen (13 procent).

Verantwoordelijkheid vaak onduidelijk belegd

Maar Infor beluistert bij de fabrikanten ook reserves. Toen er gevraagd werd naar de uitdagingen van IoT-implementaties wezen respondenten naar het gebrek aan vaardigheden, onduidelijke voordelen en kosten als de belangrijke boosdoeners. Verder is het vaak onvoldoende duidelijk wie binnen de organisatie eigenlijk de 'eigenaar' van het IoT-plan zou moeten zijn. Als betrokken functies noemen respondenten: het executive team (31 procent) en IT (20 procent), tot marketing (5 procent), productie operations (13 procent) en facilities (6 procent).

"Aangezien slechts 10 procent aangeeft volledig gereed te zijn voor IoT, ligt er voor bedrijven met de juiste visie duidelijk nog een kans. Ons advies is om naar de data te kijken, die men al verzamelt. De meeste apparatuur die is geplaatst, is immers al geïnstrumenteerd. Bedrijven moeten kijken naar welke vragen beantwoord kunnen worden door deze gegevens te gebruiken en te analyseren en of de juiste besluitvormer snel van inzichten kan worden voorzien. Of nog beter; wie buiten de organisatie zou deze informatie, die alleen jij kan leveren, willen kopen? Voer vervolgens dit gesprek met je technologieleverancier – alle middelen zijn al beschikbaar om dit te realiseren" constateert Infor's VP Industry & Solution Strategy, Andrew Kinder.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in