Online shoppers eisen snelheid
2 seconden-regel
Consumenten zij keihard in hun oordeel over webwinkels. Zo'n 84 procent van de respondenten geeft aan dat wanneer een site na zes seconden niet goed op het scherm staat, het geduld op is en de site weggeklikt wordt. Meer dan 36 procent van de respondenten wacht zelfs korter dan zes seconden voordat een site weg wordt geklikt.
Beveiliging nodig
Niet alleen de snelheid en vormgeving is belangrijk bij e-commerce. Net zo belangrijk, zo niet belangrijker, is het gevoel van veiligheid en bescherming van de klantgegevens. Zo geeft 80 procent van de respondenten aan dat het redelijk - tot zeer waarschijnlijk is om geen zaken meer te doen met een webshop wanneer zij weten dat deze ooit is getroffen door cybercrime.
Schuldvraag
Op de vraag wie er verantwoordelijk is voor het veilig kunnen afronden van online aankopen geeft 35 procent aan dat de online retailer ervoor moet zorgen dat alles veilig verloopt. 45 procent van de respondenten steekt wel de hand in eigen boezem.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee