Overslaan en naar de inhoud gaan

Opsporingsdiensten tapten 42 keer af bij XS4ALL

Dat meldt de provider in zijn Transparantierapport 2014. Hierin meldt XS4ALL het aantal verzoeken dat zij ontvangt in het kader van opsporing en handhaving.
Business
Shutterstock
Shutterstock

In 2014 ging het 25 keer om het aftappen van internettelefonie en 17 keer werd internetverkeer afgetapt.

Daarnaast gaf XS4ALL 72 keer historische klantgegevens vrij. Dat zijn gegevens die ouder zijn dan één dag. Gegevens die minder dan één dag oud zijn, kunnen opsporingsdiensten zelf direct uit het Centraal Informatiepunt Onderzoek Telecommunicatie halen. XS4ALL weet niet hoe vaak de gegevens van haar klanten in het CIOT worden opgevraagd. Het bedrijf is verplicht dagelijks een kopie van haar gehele klantenbestand aan het CIOT te verstrekken. Dat geldt voor alle telecomaanbieders.


De opsporingsdiensten waar het bedrijf mee te maken had, zijn de Nationale Politie, FIOD en de Sociale Inlichtingen- en Opsporingsdienst. Verzoeken van de AIVD en MIVD geeft XS4LL niet aan in zijn rapport omdat die onder het staatsgeheim vallen.




Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in