Overslaan en naar de inhoud gaan

Google+ stelt ambities in concurrentie met Facebook bij

Het was moedig geprobeerd, maar inmiddels geeft ook Google zelf toe dat zijn social network Google+ nooit een serieuze rivaal kan worden van Facebook.
Google Plus
© Google
Google

Een Google+ account zal dan ook niet langer een vereiste zijn voor het kunnen delen van bij Google opgeslagen persoonlijke documenten. Dat verklaarde Brad Horowitz afgelopen maandag op zijn persoonlijke, ja inderdaad, Google+ pagina. Horowitz heeft sinds begin dit jaar de leiding bij Google+, dat vier jaar geleden nog door Google in de markt werd gezet als een social network dat miljoenen mensen met elkaar moest gaan verbinden. Het biedt net als Facebook mogelijkheden om persoonlijke pagina's in te richten, foto's te delen en te berichten te posten.

Volgens een door het Amerikaanse zakenblad The Wall Street Journal aangehaalde voormalig manager van Google+,Vic Gundotra, telde Google+ eind 2013 nog steeds niet veel meer dan zo'n 300 miljoen gebruikers. Facebook zat toen al op meer dan een miljard en is inmiddels doorgegroeid naar 1,4 miljard.

Einde aan gedwongen koppelverkoop

In een kennelijke poging om de interesse voor Google+ een oppepper te bezorgen maakte Google het hebben van een Google+ account tot een voorwaarde voor het gebruik van allerhande populaire voorzieningen op veelgebruikte diensten van Google. Zo was het in het najaar van 2013 tot groot ongenoegen van gebruikers opeens onmogelijk om zonder Google+ account nog video's te uploaden of van commentaar te voorzien. Ook het met anderen delen van Google Docs verliep via Google+, net als het gebruik van de foto- en videodienst Google Photos. Maar met die strategie zou Google+ nu breken. In plaats daarvan wil het zich voortaan richten op het bijeenbrengen van gebruikers rond specifieke thema's.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in