NEN vertaalt normen voor IT-servicemanagement
NEN-ISO/IEC 20000 is relatief snel door het internationale veld van aanbieders van IT-diensten geaccepteerd. Voor deze aanbieders is de norm een onderscheidende factor geworden in de onderlinge concurrentie.
- Deel 1: Servicemanagementsysteemeisen beschrijft het ontwerp, de transitie, levering en verbetering van diensten om te voldoen aan eisen die aan de dienstverlening zijn gesteld.
- Deel 2: Richtlijn voor toepassing van servicemanagementsystemen geeft voorbeelden en suggesties om organisaties in staat te stellen NEN-ISO/IEC 20000-1 te interpreteren en toe te passen en omvat onder andere verwijzingen naar andere delen van ISO/IEC 20000.
- Deel 3: Richtlijn voor het definiëren van het toepassingsgebied en de toepasbaarheid van ISO/IEC 20000-1 bevat richtlijnen voor het definiëren van het toepassingsgebied en de toepasbaarheid.
Het transparant maken, ordenen van normen en volgen van internationale, Europese en Nederlandse standaardisatie-ontwikkelingen met betrekking tot IT-servicemanagement is een taak van de leden uit de normcommissie (NC) 381040 ‘IT Service Management and IT Governance’.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee