Overslaan en naar de inhoud gaan

NEN vertaalt normen voor IT-servicemanagement

NEN-ISO/IEC 20000 is relatief snel door het internationale veld van aanbieders van IT-diensten geaccepteerd. Voor deze aanbieders is de norm een onderscheidende factor geworden in de onderlinge concurrentie.
Business
Shutterstock
Shutterstock
  • Deel 1: Servicemanagementsysteemeisen beschrijft het ontwerp, de transitie, levering en verbetering van diensten om te voldoen aan eisen die aan de dienstverlening zijn gesteld.
  • Deel 2: Richtlijn voor toepassing van servicemanagementsystemen geeft voorbeelden en suggesties om organisaties in staat te stellen NEN-ISO/IEC 20000-1 te interpreteren en toe te passen en omvat onder andere verwijzingen naar andere delen van ISO/IEC 20000.
  • Deel 3: Richtlijn voor het definiëren van het toepassingsgebied en de toepasbaarheid van ISO/IEC 20000-1 bevat richtlijnen voor het definiëren van het toepassingsgebied en de toepasbaarheid.

Het transparant maken, ordenen van normen en volgen van internationale, Europese en Nederlandse standaardisatie-ontwikkelingen met betrekking tot IT-servicemanagement is een taak van de leden uit de normcommissie (NC) 381040 ‘IT Service Management and IT Governance’.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in