Overslaan en naar de inhoud gaan

9292 experimenteert met WhatsApp

Klantcontact verloopt in toenemende mate via social media zoals Twitter en Facebook, zo stelde 9292 vast. Maar tegelijkertijd merkt de reisvoorlichter dat veel reizigers het niet altijd prettig vinden dat de hele wereld hun vragen en opmerkingen kan meelezen. Daarom startte de reisinformatiedienst een pilot waarbij WhatsApp wordt ingezet als nieuw servicekanaal. Deze pilot is uitgewerkt in samenwerking met IT-dienstverlener OBI4wan en loopt tot 1 augustus 2015.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Vragen beantwoorden

Vanaf maandag 29 juni 2015 kan een geselecteerde groep reizigers gebruik maken van WhatsApp om vragen en opmerkingen over het openbaar vervoer te stellen. Tijdens de pilot beantwoordt 9292 deze vragen van 8:30 uur tot 17:00 uur. De keuze om WhatsApp in te gaan zetten werd mede gemaakt omdat de dienst volledig kon worden geïntegreerd in een social media dashboard van OBI4wan, waarvan 9292 al gebruik maakte. Volgens OBI4wan is 9292 met deze pilot een van de eerste bedrijven die WhatsApp zakelijk inzet.

Geen reisadvies

“Met deze integratie kan 9292 de reizigers snel én persoonlijk informeren. We denken dat WhatsApp veel potentie heeft als servicekanaal” zegt Stefan Hulman, Algemeen Directeur van 9292. Hij benadrukt dat via WhatsApp geen reisadviezen gegeven worden. “Om goede reisadviezen op maat te kunnen geven is veel specialistische kennis nodig. Daarvoor hebben we ons Call Center. WhatsApp leent zich volgens ons echter prima voor consumentenservice en we zijn dan ook erg benieuwd naar de reacties van het publiek.”

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in