Overslaan en naar de inhoud gaan

IBM zet fors in op Internet of Things

IBM geeft aan dat het concern via nieuwe partnerships zoals met The WeatherChannel en met Twitter voorop wil lopen met de ontwikkeling van toepassingen van het Internet of Things (IoT).
Business
Shutterstock
Shutterstock

Joel Cawley, die de aankondiging van het IBM-initiatief deed, benadrukte dat het bedrijf al verschillende initiatieven heeft lopen op het gebied van IoT. Die waren echter nogal versnipperd. Door de initiatieven te bundelen in een IoT-ecosysteem is het makkelijker partners daarbij te betrekken, zoals ARM, AT&T en The Weather Company.

IBM denkt de data van de sensoren die The Weather Channel heeft in te kunnen zetten bij allerhande applicaties zoals voor de financiële wereld, nutsbedrijven en de overheden. "Zij hebben allemaal weergegevens nodig voor het maken van voorspellingen of voor de reactie op weersomstandigheden achteraf", zegt Mark Gildersleeve, president van WSI Corporation, eigenaar van The Weather Company.

De aankondiging van gisterenavond is onderdeel van een strategiewijziging bij IBM, waarbij het bedrijf veel sneller dan voorheen wil reageren op vragen uit de markt of nieuwe kansen. Het stoot veel hardwaredivisies af en investeert juist in nieuwe technologie zoals Big Data analytics en kunstmatige intelligentie met de inzet van de Watson supercomputer.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in