Overslaan en naar de inhoud gaan

Is Google nog gelukkig met Google+ zoals het is?

Google+ lijkt Google niet te bieden wat het er van had gehoopt. Waarnemers vragen zich af of social media voor Google nog wel een kernactiviteit vormen.
Google Plus
© Google
Google

Google+-diensten als Hangouts en Circles zijn redelijk populair, maar echte WhatsApp- of Facebook-concurrenten van Google-allure zijn het niet geworden. In een interview met Forbes liet Googles senior VP Products Sundar Pichai doorschemeren dat Google+ mogelijk op de schop gaat. In antwoord op de vraag of het 'één groot product' blijft, antwoordde hij: "Ik denk steeds vaker dat jullie ons zullen zien focussen op communicatie [Hangouts], foto's en de Google+-stroom als drie belangrijke gebieden, en niet als één samenhangend domein". Even daarvoor typeerde hij Google+ als 'de lijm' tussen diverse producten en diensten van Google, waarvoor het één gezamenlijke identiteit en login verzorgt.

De kern van waar we mee bezig zijn

Als kernmissie die alle Google-diensten met elkaar verbindt noemde Pichai het "bij de mensen brengen van informatie: Je hebt kunnen zien hoe zoeken zich over de jaren heen heeft ontwikkeld. Als je nu mobiel zoekt, dan is het een heel ander product: je krijgt antwoorden, we richten ons op hoe we je sneller tot de acties kunnen brengen die je nodig hebt. Het voelt anders en we hebben Google Now. Voor mij is [het een top prioriteit] te ontwikkelen en vernieuwen in deze domeinen en te zorgen dat we gebruikers op een intelligentere en diepere manier helpen bij wat ze willen. Daar valt nog genoeg vooruitgang te boeken. Dat is de kern van waar we mee bezig zijn."

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in