Overslaan en naar de inhoud gaan

Monsterboard lanceert ICT-carrièreplatform

Monsterboard heeft in eerste instantie gekozen voor twee sectoren om een apart carrièreplatform te lanceren. Naast de ICT-sector is dat de sector Techniek. Gian Zandonà, Managing Director bij Monsterboard in Nederland, verwacht met deze niche sites in te spelen op de behoefte uit de markt. “We denken dat we met ICT en Techniek een logische eerste stap zetten. In die sectoren is een enorme behoefte aan initiatieven die leiden tot succesvolle connecties tussen bedrijven en arbeidsmarkt.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Als de sites gaan brengen wat we denken, zullen er zeker platforms voor andere sectoren volgen.”

Op de site staan naast een actueel overzicht van ICT-vacatures ook artikelen, tips, voorbeeld-cv’s, salarisinformatie, interviews met aansprekende bedrijven, informatie over carrières, functies en economische ontwikkelingen in de sector. Uiteraard is er ook een actueel overzicht van vacatures.

Slechts 37 procent niet op zoek

Volgens Monsterboard is 12 procent van de IT’ers momenteel actief op zoek naar een (nieuwe) baan. Nog eens 51 procent is latent op zoek en slechts 37 procent zegt niet op zoek te zijn. Uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van de Intelligence Group blijkt dat onder IT-professionals vacaturesites met een score van 60 procent de meest gebruikte oriëntatiebronnen zijn voor het vinden van een nieuwe baan. Op afstand gevolgd door het professionele netwerk (41 procent) en het uploaden van de cv (36 procent). Het uitzendbureau en de UWV zijn uit de top 10 verdwenen, terwijl het online vindbaar zijn en de wervings- en selectiebureaus hun intrede hebben gedaan in de top 10 van de door ICT’ers meest geraadpleegde bronnen.

IT'ers zijn het getrek beu

Monsterboard denkt verder dat werkgevers geïnteresseerd zijn in een platform waar specifieke - vaak schaarse – IT-profielen binnen hun branche bij elkaar komen. “Het is geen geheim dat bepaalde vacatures in de ICT lastig te vervullen zijn. Kandidaten zijn schaars en ze zitten niet allemaal te wachten op berichtjes en mailtjes met aanbiedingen. Maar dat betekent niet dat ze totaal niet geïnteresseerd zijn! Ze zijn het alleen beu dat er zo aan ze getrokken wordt”, aldus Zandonà.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in