Overslaan en naar de inhoud gaan

Retail loopt voorop in marketing-vernieuwing

Dat blijkt uit onderzoek dat Oracle vandaag vrijgaf. Om een zinvolle dialoog met klanten aan te gaan, zullen marketeers vandaag de dag gebruik moeten maken van gepersonaliseerde, gecoördineerde campagnes via meerdere kanalen. In hoeverre organisaties dat onderkennen, varieert echter per branche. Sommige sectoren omarmen marketingtechnologie en bijbehorende best-practices sneller dan andere.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

In kaart brengen

Om de mate van marketingontwikkeling in sectoren in kaart te brengen en te laten zien wat de impact van best-practices voor moderne marketing op de business is, gaf Oracle opdracht aan Forrester Consulting tot een wereldwijd onderzoek onder beleidsmakers op het gebied van marketing. In het onderzoek, getiteld: Why You Need To Be A Modern Marketer: The Business Impact of Marketing Maturity in the Age of the Customer werd gepeild in hoeverre best-practices voor moderne marketing zijn ingevoerd in twintig sectoren, waaronder elektronica, energie, financiële dienstverlening, gezondheidszorg, productie, media, retail en telecom. Naar voren kwam onder meer dat retailmarketeers voorop lopen wat betreft 'moderne' marketing. Ook op een aantal belangrijke punten die van invloed zijn op de klantervaring en bedrijfsprestaties, blijken winkelbedrijven voor te lopen op menige ander sector.

Betrokkenheid vergroten

46 procent van de retailorganisaties heeft slimme, doelgerichte mogelijkheden waarmee ze beschikken over realtime feedback en geavanceerde overzichten om de betrokkenheid van de consument en de marketingeffectiviteit te vergroten. Ter vergelijking: slechts 31 procent van alle respondenten uit andere sectoren geeft aan eenzelfde niveau van doelgerichtheid te hebben.
Voor wat betreft marketingintegratie blijkt dat 42 procent van de retailorganisaties op dit moment een volledig geïntegreerd cross-channel-marketingplatform gebruikt. Daarentegen geeft slechts 14 procent van de respondenten uit andere sectoren aan eenzelfde niveau van integratie te hebben.
Het onderzoek werd uitgevoerd onder 492 marketingbeleidsmakers in uiteenlopende sectoren in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk en Australië.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in