Overslaan en naar de inhoud gaan

Yahoo investeert in analytics voor mobiel

Flurry verzamelt, onder meer ten behoeve van ontwikkelaars, gegevens over het gebruik van apps op smartphones en tablets. Yahoo hoopt door het omarmen van Flurry meer app-ontwikkelaars naar zijn platform te trekken.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Niet uit luxe

Een overnamebedrag is niet bekend gemaakt, maar waarnemers op internet noemen bedragen tussen de 200 en 300 miljoen dollar. Een forse uitgave voor een bedrijf dat nog maar enkele dagen geleden een winstduikeling met 18% wereldkundig moest maken. De omzet van het internetbedrijf liep met 3% terug tot net even boven de 1 miljard dollar.

Maar de rationale voor de overname van Flurry is ongetwijfeld gelegen in de omstandigheid dat de omzet via mobiele toepassingen het afgelopen jaar verdubbelde, een trend die Yahoo nu dus probeert vast te houden door ontwikkelaars en marketeers te verleiden met aanvullend analytisch instrumentarium.


Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in