Overslaan en naar de inhoud gaan

ACM vordert 3 ton dwangsom van KPN

De toezichthouder bepaalde toen dat KPN een groep zakelijke klanten de mogelijkheid moest bieden om hun abonnement kosteloos te beëindigen. Daarbij ging het om klanten waarvan het abonnement door KPN vorig jaar was omgezet, zodat andere voorwaarden gingen gelden. Die wijziging was volgens ACM niet aantoonbaar in het voordeel van de klanten.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Barrières opgeworpen

Volgens de ACM heeft KPN de klanten wel geïnformeerd over de mogelijkheid hun abonnement gratis op te zeggen, maar werden abonnees vervolgens belemmerd als ze van die mogelijkheid gebruik wilden maken. Dit zou onder meer zijn gebeurd door onjuiste informatie te verstrekken over de mogelijkheid om telefoonnummers mee te nemen naar een nieuwe aanbieder.

Een woordvoerder van KPN liet desgevraagd weten dat het bedrijf "kennis heeft genomen" van het besluit van de ACM. "We gaan het bekijken", zei hij zonder verder in details te treden.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in