Overslaan en naar de inhoud gaan

Google krijgt er van langs in Duitsland

De brief verscheen niet in een van de eigen kranten van het Springer-concern maar in de Frankfurter Allgemeine. Die keuze is niet zo vreemd, want die krant publiceerde een column van Schmidt, waarin hij uitlegde wat de (advertentie)banden zijn tussen Google en Axel Springer. "We hebben wel wat onenigheid gehad, maar nu verloopt het contact met Springer soepel", zo schreef Schmidt.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Tegen het zere been

Dopfner geeft toe dat zijn onderneming op het gebied van marketing samenwerkt met Google, maar voegt er meteen aan toe dat hij eigenlijk geen keus heeft. "Er is geen vergelijkbare concurrent van Google, via welke we ons online bereik snel kunnen vergroten", schrijft Dopfner. Axel Springer haalt 62 procent van zijn omzet uit online activiteiten. Internet is een mooi werkterrein, alleen zouden er geen monopolisten als Google moeten zijn, meent de uitgeefdirecteur.

Bang

"We zijn af en toe best bang voor bedrijven als Google. Ze hebben invloed, heel veel invloed, zelfs meer dan de mensen denken. Kijk alleen maar naar de lange rechtszaak tussen Google en de EU, waarin het gaat om de vraag of Google zijn adverteerders voorrang geeft in lijsten met zoekresultaten", aldus Mathias Dopfner.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in