Overslaan en naar de inhoud gaan

'Fraude DigiD kans verbetering te laten zien'

Nu moet blijken of de overheid genoeg doet om mensen snel schadeloos te stellen en of de slachtoffers voldoende toegang hebben tot informatie en persoonlijk contact. Dat zei een woordvoerster van de Nationale ombudsman woensdag.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De ombudsman heeft de afgelopen jaren diverse keren kritiek geleverd op overheidsdiensten die niet goed met gedupeerde burgers omgingen. Het zat hem vooral dwars dat de overheid vaak doet alsof de fout bij de burger zelf ligt. Volgens de ombudsman zou het de overheid sieren als ze, net als veel creditcardmaatschappijen doen, eerst de schade vergoeden en dan pas kijken of dat terecht was, aldus de woordvoerster.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in