Overslaan en naar de inhoud gaan

Gebruikers Google+ in verzet tegen 'endorsed ads'

Google voelt zich niet verplicht de - met profielfoto en al - aangehaalde sociale netwerkers vooraf toestemming te vragen of te belonen voor het commercieel 'sharen' van hun uitingen. Gebruikers moeten het zelf maar kenbaar maken als ze er geen trek in hebben te worden aangehaald onder een advertentie voor een product of dienst waarover ze zich ooit lovend uitlieten, vindt Google. Het bedrijf heeft daartoe een opt-outpagina ingericht.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Foto Eric Schmidt als profiel-portret

Een aantal Google+gebruikers is verontwaardigd deze omkering van de verantwoordelijkheid en saboteert Google's plan nu door hun profielfoto's vervangen door een portret van Google's CEO Eric Smith.
Google's planning is om 11 november daadwerkelijk van start te gaan met de 'shared endorsements'.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in