Overslaan en naar de inhoud gaan

Run op dashboardcam door meteoriet

De branche spreekt van een 'kosmische hit', want het aantal bestellingen van autocamera’s in Nederland is in korte tijd vertienvoudigd. "En dat allemaal dankzij een filmpje van een echte inslag dat op YouTube is gezet. Het is al een week gekkenhuis op onze verkoopafdeling. Noch de meteoriet in Rusland, noch deze regen aan bestellingen zagen wij aankomen,” zegt Quintus Hegie, directeur van CarCam.nl, importeur van de autocamera’s in Nederland.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Werkelijkheid werkt beter dan reclame

De branche heeft een paar jaar geleden zelf geprobeerd de belangstelling voor een dashboardcam aan te wakkeren door reclamespotjes uit te zenden. Het effect daarvan was niet heel groot, temeer daar een van de filmpjes voortijdig van de buis moest worden gehaald. “In 2008 hebben wij een volgens ons spraakmakende videocampagne rond de feestdagen gelanceerd waarin een kerstman een rendier aanrijdt in de besneeuwde bossen. Maar er kwamen heel veel klachten, de video zou niet gepast zijn voor jonge kijkers. We hebben toen een meer preventieve en neutrale reclamecampagne gestart", zegt Hegie.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in