Run op dashboardcam door meteoriet
De branche spreekt van een 'kosmische hit', want het aantal bestellingen van autocamera’s in Nederland is in korte tijd vertienvoudigd. "En dat allemaal dankzij een filmpje van een echte inslag dat op YouTube is gezet. Het is al een week gekkenhuis op onze verkoopafdeling. Noch de meteoriet in Rusland, noch deze regen aan bestellingen zagen wij aankomen,” zegt Quintus Hegie, directeur van CarCam.nl, importeur van de autocamera’s in Nederland.
Werkelijkheid werkt beter dan reclame
De branche heeft een paar jaar geleden zelf geprobeerd de belangstelling voor een dashboardcam aan te wakkeren door reclamespotjes uit te zenden. Het effect daarvan was niet heel groot, temeer daar een van de filmpjes voortijdig van de buis moest worden gehaald. “In 2008 hebben wij een volgens ons spraakmakende videocampagne rond de feestdagen gelanceerd waarin een kerstman een rendier aanrijdt in de besneeuwde bossen. Maar er kwamen heel veel klachten, de video zou niet gepast zijn voor jonge kijkers. We hebben toen een meer preventieve en neutrale reclamecampagne gestart", zegt Hegie.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee