LinkedIn ziet omzet en winst sterk stijgen
Tegelijk verdubbelde de winst over het vierde kwartaal bijna, van 6,9 miljoen naar 11,5 miljoen dollar. Dat komt neer op 35 dollarcent winst per aandeel. Ook dat is beter dan de 19 dollarcent die analisten gemiddeld hadden verwacht.
Ook aan de abonneezijde gaat het LinkedIn, dat zich op professionele gebruikers richt, voor de wind. Het bedrijf heeft nu naar eigen zeggen 202 miljoen gebruikers, 39 procent meer dan een jaar geleden. De meeste gebruikers hebben een gratis lidmaatschap. Het bedrijf verkoopt ook ‘premium’ accounts. Het aantal bekeken pagina’s (pageviews) inclusief die op mobiele apparatuur nam met 67 procent toe.
Omzet uit personeelswerving groeit met 90 procent
Bedrijven kunnen ook bij LinkedIn adverteren en tegen betaling personeel werven onder de gebruikers. De activiteiten op het gebied van ‘talentoplossingen’ (werving), de grootste inkomstenbron, groeiden met 90 procent. De tak ‘marketingoplossingen’ (merendeels advertenties) groeide met 68 procent en de abonnee-inkomsten uit premium accounts met 79 procent.
Ook de nabije toekomst ziet er gezond uit voor LinkedIn. Het bedrijf verwacht in het lopende, 1e kwartaal een winst van 67 tot 69 miljoen dollar over een omzet van 305 tot 310 miljoen dollar. Het hele boekjaar 2013 moet een nettowinst opleveren van 315 tot 330 miljoen dollar bij een omzet van 1,41 tot 1,44 miljard dollar.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee