Overslaan en naar de inhoud gaan

Topdrukte bij webwinkels en pakketbezorgers

Bol.com merkt dat de drukte in zijn webwinkel sinds afgelopen week flink is toegenomen, met als piekmoment maandag 26 november. Om 21.08 uur werden er maar liefst vijf cadeaus per seconde verkocht. Populaire cadeaus dit jaar zijn onder andere de cd 538 Hitzone, het spel Boom Boom Balloon en het boek Vijftig tinten grijs. Daarnaast merkt bol.com dat hulpsinterklazen steeds vaker winkelen via tablet of smartphone: ten opzichte van vorig jaar is dit aandeel verdubbeld.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Bijna 20 procent van de Sintcadeaus die de afgelopen weken besteld werden bij Bol.com werden gekocht via een tablet of smartphone.

In het weekend doorwerken

Ook de pakketbezorgers bij PostNL werken met man en macht om alle online aangeschafte Sinterklaascadeautjes op tijd af te leveren. Vergeleken met vorig jaar krijgt het bedrijf ruim 40 procent meer pakketten te verwerken. Om deze goed te kunnen afhandelen, is ook in het weekend doorgewerkt. Webwinkels rekenen dit jaar op een recordbedrag van 188 miljoen euro aan extra inkomsten in de Sinterklaasperiode. Dat is maar liefst 30 procent meer dan vorig jaar in de weken voorafgaand aan 5 december.

Traag of niet werkende site funest

Uit onderzoek van Riverbed dat vandaag is gepubliceerd, blijkt dat een snelle en efficiënte website essentieel is tijdens de feestdagen. Meer dan 60 procent van de consumenten krijgt een negatief beeld van een organisatie wanneer de website traag is of niet goed werkt, stelt Riverbed, dat niet geheel toevallig gespecialiseerd is in de performance van IT-architectuur. Verder vindt 69 procent het niet prettig om betalingen te doen op een website die langzaam is of problemen heeft met het laden van pagina’s.

Uit het onderzoek blijkt verder dat zo’n 45 procent van de ondervraagde Europeanen van plan is meer online te winkelen dan vorig jaar in de aanloop naar Kerst. Consumenten winkelen in deze periode gemiddeld 42 minuten per dag online. Meer dan de helft (55 procent) winkelt liever online in plaats van in een winkelstraat.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in