Overslaan en naar de inhoud gaan

Communicatie KPN en afnemers moet beter

De inspectie en het agentschap deden onderzoek naar aanleiding van de storing in het telecommunicatieknooppunt van KPN in juli vorig jaar in Rotterdam.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De storing in de Waalhaven leidde destijds tot uitval van cruciale verbindingen, waaronder C2000 en 112. Ook andere sectoren ondervonden hinder. Zo kon de Rotterdamse metro niet worden opgestart, was de verbinding tussen de meldkamer Zeeland en ziekenhuizen verstoord en ontvingen loodsen in de Rotterdamse haven geen melding dat ze aan boord moesten gaan van een schip.

Voorbereiding moet beter

Volgens de onderzoekers hebben de betrokken veiligheidsregio’s (een regio waarin overheden en diensten samenwerken) en KPN wel voortvarend gereageerd op de storing. Ook zijn snel de juiste maatregelen getroffen. Volgens de Inspectie Veiligheid en Justitie en Agentschap Telecom is er vooral nog veel te verbeteren op het gebied van de voorbereiding.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in