Digitale inbraak bij belbedrijf Simpel
Uit onderzoek blijkt dat de inbreker toegang heeft gehad tot een bestand met mailadressen van mensen die via een recente campagne klant zijn geworden van Simpel. In totaal gaat het om een bestand met daarin 12.000 klanten. Volgens directeur Jasper de Rooij is vooralsnog onduidelijk of de inbreker daadwerkelijk iets heeft gedaan met de bemachtigde mailadressen.
Ook kan De Rooij niet met zekerheid zeggen of er alleen mailadressen zijn bemachtigd of ook andere gegevens. Dat moet blijken uit nader onderzoek. "Maar wij raden klanten aan om, als ze elders hetzelfde wachtwoord gebruiken als bij Simpel, dat te wijzigen'', lichtte De Rooij toe.
De website is nu naar een andere omgeving verplaatst. Een deel van de onlinediensten is tijdelijk niet beschikbaar. De site draait pas weer volledig als Simpel “zeker weet dat de klanten veilig zijn'', aldus de directeur.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee