Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN keert ton schadevergoeding uit

Het blokkeren van de accounts gebeurde in februari. KPN dacht toen dat er mogelijk inloggegevens waren gestolen.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

In totaal dienden 995 mensen een claim in, waarvan er nu 750 zijn toegewezen. Ruim 40 aanvragen voor een schadevergoeding zijn nog in behandeling en de rest is afgewezen.

KPN sloot vorige maand de mailaccounts van twee miljoen klanten 2 dagen uit voorzorg af. Het bedrijf deed dat nadat hackers de inloggegevens van honderden mensen openbaar hadden gemaakt. De angst bestond dat de gegevens bij een eerdere hack in januari waren gestolen. Later bleek dat de informatie waarschijnlijk niet uit het mailsysteem van KPN kwam.

Direct na het incident kondigde KPN al aan maatregelen te nemen om de internetveiligheid van zijn klanten en systemen te verhogen. Maandag liet het bedrijf weten een manager aan te stellen voor internetveiligheid. Hij zal worden ondersteund door een nieuw team dat moet toezien op de kwaliteit en veiligheid van de KPN-systemen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in