Overslaan en naar de inhoud gaan

Context-based IT houdt klant goed in de gaten

Koppeling van data en context hangt samen met de convergentie van steeds beter toegankelijke bronnen die contextuele informatie leveren. Te denken valt daarbij onder meer aan het toenemend gebruik van smartphones, de expansie van cloudcomputing, de explosieve toename van het gebruik van sociale media en de ontwikkeling van krachtige tools voor de samenvoeging en analyse van diverse soorten data.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Twitter-korting

Een reisorganisatie doorzoekt bijvoorbeeld Twitter-accounts naar berichten over aanstaande reizen. Vervolgens stuurt het een bericht naar hotels in de buurt van de bestemming van de reiziger. De reiziger profiteert hiervan, omdat de hotels via Twitter kortingen kunnen aanbieden, terwijl de hotels er een potentiële klant bij hebben. Een ander voorbeeld is dat verschillende providers van mobiele telefoondiensten experimenteren met technologie die automatisch de telefoons van automobilisten uitschakelt. Zo wordt voorkomen dat de chauffeurs onder het rijden sms'en of bellen. De grote verandering is volgens Accenture dat de technologie van nu data uit verschillende bronnen snel kan samenvoegen. De nieuwe inzichten die dit oplevert, resulteren in een consumentervaring die persoonlijker en waardevoller is, aldus het rapport.

Technology Vision 2012

“CIO’s, IT-directeuren en andere IT-managers die gebruikmaken van contextuele data hebben een beter zicht op de behoeften en gewoonten van de consument. Daardoor spelen ze tegenwoordig een steeds belangrijkere strategische rol binnen hun bedrijf. (..) Ze werken op een effectievere manier samen met functies als sales en marketing," stelt Gavin Michael in reactie op het jaarlijkse 'Technology Vision 2012'-rapport Accenture. Michael is Chief Technology Officer bij Accenture.

Accenture voorspelt en onderzoekt de technologietrends al meer dan tien jaar. Andere trends die in Accenture's Technology Vision 2012 zijn:

  1. Verzamelde data-architectuur: Omdat data voor de meeste organisaties steeds waardevoller wordt, moet de data-architectuur worden aangepast om oude en nieuwe databases en systemen met elkaar te verbinden.
  2. Op sociale media gerichte IT: sociale media zijn niet langer een aanvullend marketingmiddel zijn voor organisaties.
  3. Flexibele ‘platform-as-a-service’-architectuur: PaaS-leveranciers zullen steeds vaker drie aanvullende onderdelen aanbieden: herbruikbare business services, integratiemogelijkheden en uitbreidingsmogelijkheden.
  4. Doeltreffende analytische beveiliging: Door data centraal te stellen bij de beveiliging, kunnen de risico’s het beste worden aangepakt.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in