Overslaan en naar de inhoud gaan

Vivendi wint door computerspelletjes

De spelletjestak Activision Blizzard maakte in 2010 een enorme winstsprong, waardoor het concern de terugloop in de telefoonbusiness, de grootste poot van het bedrijf, kon gladstrijken.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Het concern zag de omzet met 6,4 procent groeien naar 28,9 miljard euro, zo maakte Vivendi dinsdag in Parijs bekend. De nettowinst bedroeg 2,2 miljard euro, tegenover een bedrag van 830 miljoen euro in 2009.

Vivendi nam drie jaar geleden het Amerikaanse Activision over en is sindsdien de grootste producent van videospelletjes ter wereld. Alleen al het online-fantasygamespel World of Warcraft heeft wereldwijd zo'n twaalf miljoen spelers.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in