Overslaan en naar de inhoud gaan

'Microsoft faalt bij consument, Google bij bedrijven'

Microsoft moet toegeven de grote verliezer te zijn in de mobiele industrie. Het bedrijf kan niet op tegen Apple en Google, concludeert Mark Anderson. Hij is de analist achter Strategic News Service, een nieuwsbrief die populair is onder topmanagers van technologiebedrijven en risico-investeerders.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Anderson gaf gisterennacht zijn jaarlijkse bespiegeling op de technologiesector en zijn visie op toekomstige ontwikkelingen. De analist waarschuwde voor de gevolgen van Microsofts falen in de mobiele sector. Hij voorziet dat de toepassingen voor mobiele telefoons opklimmen in de waardeketen.

Volgens Anderson is Microsoft nooit een consumentenbedrijf geweest. Hij trekt zijn conclusie uit het verschil in uitstraling van de hoofdkantoren van Microsoft, Google en Apple. Maar hij draait de conclusie ook om: "Wanneer je de receptie van Google binnenloopt is het duidelijk dat het niet de plek is waar de grote concerns komen."

Anderson verwacht dat een scheiding in de IT-industrie ontstaat tussen een consumenten en zakelijke 'content'. De opkomst van cloud computing ziet hij niet als een trend die zorgt dat consumenten en zakelijke technologie naar elkaar toegroeien, zoals vele anderen wel verwachten. Hij ziet Apple en Google en de meeste Aziatische hardwareproducenten in het consumentenkamp. IBM, Dell, Cisco en Microsoft zitten in het zakelijke segment. Anderson verwacht dat HP zich blijft manifesteren in beide werelden.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in