'Microsoft faalt bij consument, Google bij bedrijven'
Anderson gaf gisterennacht zijn jaarlijkse bespiegeling op de technologiesector en zijn visie op toekomstige ontwikkelingen. De analist waarschuwde voor de gevolgen van Microsofts falen in de mobiele sector. Hij voorziet dat de toepassingen voor mobiele telefoons opklimmen in de waardeketen.
Volgens Anderson is Microsoft nooit een consumentenbedrijf geweest. Hij trekt zijn conclusie uit het verschil in uitstraling van de hoofdkantoren van Microsoft, Google en Apple. Maar hij draait de conclusie ook om: "Wanneer je de receptie van Google binnenloopt is het duidelijk dat het niet de plek is waar de grote concerns komen."
Anderson verwacht dat een scheiding in de IT-industrie ontstaat tussen een consumenten en zakelijke 'content'. De opkomst van cloud computing ziet hij niet als een trend die zorgt dat consumenten en zakelijke technologie naar elkaar toegroeien, zoals vele anderen wel verwachten. Hij ziet Apple en Google en de meeste Aziatische hardwareproducenten in het consumentenkamp. IBM, Dell, Cisco en Microsoft zitten in het zakelijke segment. Anderson verwacht dat HP zich blijft manifesteren in beide werelden.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee