Overslaan en naar de inhoud gaan

PvdA eist vast tarief helpdesks

"We moeten geen half jaar meer wachten op het beleid van minister Verhagen van Economische Zaken, Landbouw & Innovatie. Ik sta klaar om een vast tarief per gesprek in te voeren, ongeacht of dat gesprek lang of kort duurt", stelt Van Dam.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Hij maakt zich sterk voor een rol als marktmeester voor de Nederlandse overheid. "We moeten regelen welke informatie organisaties verplicht moeten meegeven aan de potentiële klant. Het is bijvoorbeeld vrij eenvoudig te meten hoe snel mensen worden geholpen aan een helpdesk en hoe tevreden die klanten zijn over de service. Ten derde moet de klant inzicht hebben in de kosten van de klantenservice."

Volgens de PvdA’er heeft de klantcontactsector zichzelf grotendeels in de vingers gesneden door structureel een defensieve houding aan te nemen. Volgens Van Dam verzet de branche zich tegen elke overheidsbemoeienis. Tot nu toe kwam de sector nooit verder dan te zeggen dat de politiek zich overal buiten moest houden, zoals bij de invoering van het Bel-me-niet register. Het is nu tijd voor verandering, aldus het kamerlid.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in