Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel adverteren is veel bedrijven vreemd

"Zij geven de voorkeur aan adverteren via andere kanalen, maar we zien wel dat ze zijn begonnen met een flinke inhaalslag", zei Amanda Rosenberg van Google vandaag.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Uit onderzoek van het internetbedrijf blijkt dat 54 procent van de Nederlanders dagelijks gebruikmaakt van mobiel internet. Steeds meer Nederlandse bedrijven zullen daarom in de toekomst mobiel adverteren. "Wij verwachten een grote stijging, ook omdat het aantal smartphones toeneemt", aldus Rosenberg.

Volgens Google zijn veel bedrijven nog niet gewend aan mobiel adverteren. "Deze ondernemers zijn niet per se ouderwets. Ze moeten nog leren hoe ze met mobiel adverteren moeten omgaan. Daarom gaan we langs om voorlichting te geven over hoe ze bijvoorbeeld hun website beter kunnen inrichten."

Google hoopt te profiteren van een toename van het aantal mobiele adverteerders.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in