Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerders stellen 'volg me niet'-register voor

De adverteerders presenteren vandaag hun plannen. Die zijn gebaseerd op een rapport dat zij in juli publiceerden. Dit rapport had tot doel de groeiende onvrede in het Amerikaanse Congres weg te nemen over de privacyschendingen online. In dat rapport stelden de adverteerders vormen van zelfregulatie voor om te voorkomen dat de overheid regels zou opleggen. Deelnemers aan het initiatief zijn onder meer Google, Microsoft, Yahoo, Disney en Verizon.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De brancheorganisaties stellen nu een button voor die de deelnemers op hun site kunnen plaatsen. Door daar op te klikken, krijgen websurfers de mogelijkheid opgenomen te worden in een lijst van mensen die niet gevolgd willen worden. Het gevolg is wel dat zij op de sites van de aangesloten bedrijven minder relevante advertenties zullen zien. Andere bedrijven zeggen helemaal af te zien van het tonen van advertenties aan deze 'opt out'-ers.

Voor bedrijven die willen deelnemen aan het programma staan meer details op de site AboutAds.info. Privacygroepen hebben al aangegeven dat de zelfregulering niet ver genoeg gaat.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in