Adverteerders stellen 'volg me niet'-register voor
De adverteerders presenteren vandaag hun plannen. Die zijn gebaseerd op een rapport dat zij in juli publiceerden. Dit rapport had tot doel de groeiende onvrede in het Amerikaanse Congres weg te nemen over de privacyschendingen online. In dat rapport stelden de adverteerders vormen van zelfregulatie voor om te voorkomen dat de overheid regels zou opleggen. Deelnemers aan het initiatief zijn onder meer Google, Microsoft, Yahoo, Disney en Verizon.
De brancheorganisaties stellen nu een button voor die de deelnemers op hun site kunnen plaatsen. Door daar op te klikken, krijgen websurfers de mogelijkheid opgenomen te worden in een lijst van mensen die niet gevolgd willen worden. Het gevolg is wel dat zij op de sites van de aangesloten bedrijven minder relevante advertenties zullen zien. Andere bedrijven zeggen helemaal af te zien van het tonen van advertenties aan deze 'opt out'-ers.
Voor bedrijven die willen deelnemen aan het programma staan meer details op de site AboutAds.info. Privacygroepen hebben al aangegeven dat de zelfregulering niet ver genoeg gaat.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee