Exact houdt winst ongeveer op peil
Vooral buiten Nederland en de Verenigde Staten bleven de licentieverkopen achter. Het vooralsnog kleine SaaS-’product’ Exact Online groeide in Nederland en België met 40 procent. In 2009 doorgevoerde kostenmaatregelen compenseerden de omzetdaling zodanig dat het Ebitda zelfs licht steeg; naar 11,2 miljoen euro. De cashpositie steeg met 3,7 procent naar 68,2 miljoen. Het totaal aantal klanten van Exact Online in Nederland was meer dan 12.500 en in België 1.600.
Het management gelooft dat de effecten van de wereldwijde economische neergang hun dieptepunt hebben bereikt en dat het herstel geleidelijk zal plaatsvinden in de komende 18 tot 24 maanden. Winstgevendheid en cash flow is voorlopig de belangrijkste focus voor het bedrijf. Dat blijft zo tot een verbetering van het huidige economische klimaat leidt tot structurele omzetgroei, zegt de directie.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee