Overslaan en naar de inhoud gaan

15 Procent van online-advertenties weggegooid geld

In 15 procent van de gevallen worden online-advertenties aangeklikt zonder de bedoeling om serieus kennis te nemen van de reclameboodschap. Dat concludeert het bedrijf Outsell na onderzoek bij 407 adverteerders naar deze zogeheten 'click'-fraude.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Het betalingsmodel waarbij websites met adverteerders afrekenen naar rato van het aantal malen dat hun online-advertentie wordt aangeklikt, heeft aanleiding gegeven tot verschillende vormen van misbruik. Het komt onder andere voor dat concurrerende bedrijven of ontevreden klanten de advertenties met robot-programma'tjes laten aanklikken om de adverteerder in kwestie op kosten te jagen. Ook websites die betalingen ontvangen voor doorverwijzingen naar andere sites kunnen de verleiding niet altijd weerstaan om zelf te zorgen voor het verkeer dat hun geld oplevert.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in