Overslaan en naar de inhoud gaan

'Aankoop pc moeizaam en emotioneel proces'

Dat blijkt uit een online-onderzoek in opdracht van Intel en Microsoft op MSN.nl waarvan de resultaten vrijdag zijn bekendgemaakt. De aankoop is niet alleen emotioneel, maar ook een lang en moeizaam proces. Volgens het onderzoek doet 40 procent van de ondervraagden er weken over om een keuze te maken. Eén op de tien consumenten vindt het zelfs zo moeilijk dat van uitstel afstel komt. Aan het onderzoek deden 1445 mensen mee.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Alvorens naar de winkel te gaan, willen potentiële kopers zo veel mogelijk informatie inwinnen. Daarbij vertrouwen consumenten eerder op informatie die op het internet te vinden is (28 procent) dan op het advies van vrienden (23 procent). Eenmaal in de winkel, weet slechts 1 op de 3 consumenten wat hij wil kopen. Toch gaat de helft zelf op zoek in de winkel. Slechts 10 procent doet een beroep op het advies van de verkoper.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in