Overslaan en naar de inhoud gaan

YouTube biedt vorstelijk inkomen

De New York Times haalt Michael Buckley aan, een ongeschoolde presentator van een roddelshow over beroemdheden die drie maal per week verschijnt op YouTube. Buckley was kantoormedewerker bij een muziekpromotiebedrijf, maar zegde zijn baan op toen hij met zijn show meer verdiende dan zijn reguliere salaris.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Hij krijg per aflevering zo'n 200.000 hits met uitschieters naar 3 miljoen. In totaal heeft al meer dan 100 miljoen hits op zijn video's gehad. YouTube heeft het mogelijk gemaakt geld te verdienen met de filmpjes door advertenties in en rond de fragmenten te plaatsen en de inkomsten te delen met de makers ervan. Tot nog toe staat er slechts bij 3 procent van de video's reclame. Dat komt onder meer doordat veel van de inzendingen anoniem zijn en Google, eigenaar van YouTube, uitermate voorzichtig is om zonder toestemming advertenties te koppelen aan fragmenten.Buckley heeft weinig hoeven te investeren in zijn nieuwe werkzaamheden. Een videocamera, een rol stof als achtergrond en een stel bouwlampen zijn voldoende. Toch zegt hij meer dan veertig uur in de week in de weer te zijn om de drie keer vijf minuten grappen en anekdotes uit te werken en op te nemen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in