Overslaan en naar de inhoud gaan

Online winkelen blijft in de lift

Onderzoeker Frank Sibbel noemt vooral een toename in het aantal bestellingen als oorzaak voor de groei. Vooral het online kopen van kleding blijkt erg in opkomst. Van de omzet kwam 225 miljoen euro uit dit segment, een stijging van 30 procent. Reizen zijn met een omzet van 1,1 miljard nog altijd de populairste online-aankopen.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Per online-winkelbezoeker werd in de onderzochte periode 3,3 bestellingen geplaatst, 20 procent meer dan in de eerste helft van 2008. Ook het bestede bedrag per consument steeg, met 13 procent naar 380 euro.

Van de 11 miljoen internetters die Nederland kent, heeft driekwart inmiddels wel iets via internet gekocht. In de eerste 6 maanden van 2009 waren er slechst 250.000 die voor het eerst iets aanschaften, een afname ten opzichte van voorgaande meetperioden.

Uit de Twinkle100-ranglijst blijkt bovendien dat klassieke retailbedrijven een steeds belangrijker rol online gaan spelen. Gemeten naar omzet in Nederland voert Wehkamp nog altijd deze lijst van retailbedrijven aan, gevolgd door Bol.com en Dell. Albert Heijn en Wehkamp staan op respectievelijk plaats 4 en 5.

Als ook andere branches worden meegenomen, voert Thomas Cook de lijst aan gevolgd door Wehkamp, TUI en Bol.com.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in