Sony Ericsson vervangt topman
Sony Ericsson kampt met een teruglopend marktaandeel. Analisten menen dat Sony Ericsson nu onvoldoende aantrekkelijke modellen aanbiedt om zich tegen de groeiende concurrentie van onder meer Nokia, Apple, RIM, Samsung en LG te kunnen verdedigen. Sony Ericsson richtte zich de laatste jaren vooral op de ontwikkeling van mobieltjes met een goede ingebouwde camera en mp3-speler. Bij de concurrenten is de nadruk meer komen te liggen op mobiel internetten.
In het tweede kwartaal leed Sony Ericsson een verlies van 213 miljoen euro. Van jaar op jaar viel het marktaandeel terug van 7,5 naar 4,7 procent. Nordberg heeft gezegd dat hij de winstgevendheid en het marktaandeel van Sony Ericsson “zo snel mogelijk” wil herstellen. Hij zet de in 2008 ingezette reorganisatie en kostenbesparingen voort. In het vierde kwartaal introduceert Sony Ericsson een reeks nieuwe smartphones met modelnamen als Aino, Satio en Yari.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee