Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft doet Razorfish in uitverkoop

Microsoft kocht Razorfish als onderdeel van de overname van aQuantive, een bedrijf dat webmarketingdiensten en softwaregereedschap levert. Microsoft kocht dit bedrijf in mei 2007 voor een bedrag van 6 miljard dollar, een van de grootste acquisities van de softwaregigant.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Volgens een door de Financial Times geciteerde analist kan Razorfish nu een bedrag van 600-700 miljoen dollar opbrengen. Het Franse Publicis Groupe zou al belangstelling hebben getoond.

Razorfish heeft zo'n 2000 werknemers in dienst en bedient klanten als Audi, Nike en Kraft. Vorig jaar boekte het een omzet van 400 miljoen dollar en een marge van 12-13 procent.

Razorfish is volgens analisten een probleem voor Microsoft Advertising, dat diensten levert aan concurrenten van Razorfish. Microsoft zelf wil geen commentaar geven op de opdracht aan Morgan Stanley om te zoeken naar geïnteresseerde kopers voor het bedrijfsonderdeel.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in