Overslaan en naar de inhoud gaan

Nokia verlaat de Japanse markt

Het bedrijf vindt investeringen in de Japanse markt niet langer verantwoord. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Nokia bedient wereldwijd bijna 40 procent van de markt voor mobiele telefoons, maar heeft in Japan een marktaandeel van slechts 1 procent. Japanse consumenten hebben een grote voorkeur voor hoogwaardige toestellen van eigen bodem.

Nokia-dochter Vertu blijft wel actief op de Japanse markt. Onder die merknaam worden zeer luxe toestellen verkocht, die vaak zijn ingelegd met goud en juwelen. De Japanse krant Yomiuri meldde vorige week dat Nokia van plan zou zijn een speciaal mobiel netwerk op te zetten voor gebruikers van Vertu-telefoons.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in